Spara eller slösa...

Jag såg förra veckan ett nyhetsinslag om en tjej som redan när hon var 16 år började spara och investera i aktier. I dag blott 23 år gammal har hon lyckats skapa sig millioner.


Bra jobbat, helt klart en driftig tjej som vågar och vinner. 

Jag hörde även någon liknande historia för ett par år sedan av en kvinna som oxå tjänat millioner på sitt fond och aktiespar.  De startade även en ”tjej-grupp för aktiespar” på FB, där jag gick med. Och jag startade ett litet spar själv i ren inspiration av dem, har dock inte satsat så medvetet som dessa tjejer :)

Men när jag började titta lite på min ekonomi och på de vanliga kontona jag har på min bank så upptäckte jag att alla mina konton har 0% ränta!!! Jag tjänar inte ett öre på mitt vanliga banksparande :( Och så har jag haft det i alla år, det är ju inte riktigt klokt! 


Så klart mitt ansvar att kolla upp, men jag tror många med mig inte tänker på det, jag är inte intresserad av pengar på det sättet, inte som kvinnorna jag nämnde tidigare, utan jag vill ha det enkelt. Men det är just de små detaljerna som gör skillnad. Vill du veta mer, kolla upp alternativ på sparande, så kan du kolla här

Kommentarer