Barnvagnar VS Smartphones...

Jag skulle hänga med och titta på barnvagn åt en kompis för ett tag sedan, vara smakråd och stöd. (Jag är otroligt bra på att boosta mina vänner i deras beslut för köp, jag tycker alltid de är värd det bästa ;) ) 

barnvagnar genom tiderna..



Men jag har inga egna barn och blev minst sagt förvånad då jag såg vad dyrt det var med barnvagn! Jag har aldrig ens tänkt tanken innan, då det inte varit aktuellt, men fortfarande lätt chockad började vi kolla runt. 



Nästa uppenbarelse blev vad mycket funktion det finns i en barnvagn, det är ju rena teknik-prylen! Man kan bygga om dem, vissa kan du springa med, andra har andra funktioner som ska passa föräldrar och den nyfödda lilla bebisen. Vilket jag tycker är bra och blev faktiskt imponerad, nästan så man vill köpa en själv, fast jag inte har något att stoppa i den.




Sen så klart färg, form, design. Vissa är riktigt coola. Men jag kommer ändå ihåg barnvagnen i vintage-stil, som mamma köpte till lillsyrran. Den hade verkligen ingen mer funktion än att barnet kunde ligga i den, men så snygg design, gigantiska hjul och snygg sufflett. Min mormor var förfärad över hur opraktiskt den var, hur skulle hon kunna ta sig fram med dessa stora smäckra hjul, men det var inget min mamma eller jag brydde oss om för vi var grymt stolta när vi skred fram på gatan med snyggaste barnvagnen i kvarteret. Och om goda energier sprider sig, så kände nog syrran av stoltheten som hon färdades fram med ;) 




Men, tillbaka till verkligheten, i dag hade jag hellre velat ha barnvagnarnas motsvarighet till ”smartphones”, och de finns, samt att de har nog bättre andrahandsvärde är en mobiltelefon. 


Hur det gick för min vän och hennes inköp? De valde att köpa sin barnvagn på nätet, då de fick ett bra pris och den de vill ha. 


Kommentarer