Hockey, hockey, hockey...

Hockey, hockey, hockey…

Jag gillar ishockey, och har som sagt suttit på många läktare och kollat in min f.d sambo och de lag han spelat för. Närmare bestämt i 10 år har jag varit en starkt supporter till mitt X, och det gör ju att sporten i sig går in i hjärta och själ. Det skapade ett sant intresse.


Även om nu kärleken försvunnit för länge sedan, så finns intresset för Hockey kvar, så klart!  Jag följer gärna min hemstads hockeylag BIK, helt enkelt för att att jag gläds med deras framgångar och önskar dem en fin uppgång. Termen att det ”Svänger snabbt i hockey” gäller även för hur lagen går upp eller ner i ligan, vilka satsningar har gjorts eller inte gjorts, och BIK som många andra lag har haft både uppsving och nergång.

Sen är så klart Hockey WM grymt intressant och det följer jag absolut. Just nu bor jag dock på en plats där inte hockeykulturen har någon plats eller intresse alls! Nämligen Barcelona, och här råder ju fotbollsfeber istället. Så därför gör det mig extra glad då jag har hittat hockeyresultat.se  där kan jag följa med och hålla mig uppdaterad. 

Många frågar vad jag gillar bäst, Ishockey eller fotboll? Och nummer ett är för mig hockey! Det går snabbt, man lever sig in i det och det skapas otroliga energier på läktaren (eller sportbaren /tv-soffan) Sen ska ju erkännas att fotbollen börjar få en plats oxå, lever man i Barcelona, så blir man färgad även av den sporten. 


Kommentarer