Snusa utanför Sveriges gränser…




Jag slutade röka för typ 4 år sedan, och gjorde det med hjälp av snus. Grejen är att jag rökt så länge, alldeles för länge, så att byta en tobak mot en annan kanske känns både korkat och onödigt. 


Men för mig blev det faktiskt min räddning. Jag lyckades bryta rökvanan. Det fanns mängder av fördelar med det, för ingen såg när jag snusade, jag kunde göra det när jag ville och slapp stressen över att jag måste ut och ta en cigg. Jag luktade inte rök längre, även mina kläder blev fräschare. Jag tvättade som en galning tidigare för att det inte fick lukta rök, vilket jag tyckte var asäckligt.  

Problemet var bara att jag bodde i Spanien, så varje besök som kom fick köpa med sig snus, jag ladda väskorna själv med snus när jag på besök i Sverige. Tills jag upptäckte en snusades räddning, man kan beställa snus på nätet! 



Jag uppmanar verkligen inte till att börja snusa, jag har faktiskt lyckas sluta med det med, och är nu nikotinfri. Men jag tipsar gärna er andra Svenska snusare som befinner er utanför Sveriges gränser, ni kan beställa själva!  




(bilder från google)

Kommentarer