Tindrande ögon i juletider...



Nån som kommer ihåg när man var liten och när man började upptäcka att det var gömda paket lite överallt undanstoppat i garderober och andra skrymslen?

Jag tror jag var typ 6 år första gången jag hittade ett stort paket inslaget i färdigtryckt julpapper, långt in i en garderob i hallen. 




Det kändes som magi, och jag var full av förväntan, och så nyfiken. Så jag öppnade så klart paket, men lyckades dock inte få ihop det lika snyggt som det var innan jag gjorde kikhål i pappret. Så jag blev påkommen. 


I dag handlar vi på annat sätt än när jag var liten, man kan beställa alla leksaker på nätet, hur enkelt och smidigt som helt. 
Slippa köer. Spara tid som man istället kan göra något kul med barn, familj och vänner. Man tjänar helt enkelt tid på att näthandla, jag har köpt de flesta gåvorna på nätet i år. 




Sen är det klart att jag älskar att gå på stan, med all julbelysning om bara njuta av stämningen, utan köptvång. Liksom  jag tror att de flesta barn blir överförtjusta över att hitta hemliga julklappar i garderober och skrymslen, ett fenomen som går över all tid, oavsett vart klapparna kommer från.


bild:Pinterest

Kommentarer