Båtluffa i Grekland...

 Jag fick en strålande ide´ att återvända till Grekland. Vet inte hur länge sedan det var jag var där. Men nu kom ingivelsen att det är dax igen.

Länge sedan jag reste i Grekland, saknar dessa blånande vyer och vitkalkade hus....


Jag har gjort det förut, då med fokus på bad, sol strand och partyliv., samt lite strosande i småbyarna...



Nu ser dock mitt fokus lite annorlunda ut. Båtluffa mellan öarna, Hiking, sola, bada och börja varje dag med yoga.

Perfekt för vandring, snorkling och yoga. Må som Olympens gudar, bara genom att resa hit...


Bara packa det nödvändigaste, lätta vandringskor, sarong, bikini , jeansshorts och bikini borde väl räcka 😉 Hittade faktiskt ett par bra tips som jag gärna delar av mig av här:

linskopparna funkar perfekt till foundation, eller små ting, resa lätt.

Jag ska även fota så mycket som jag bara kan, jag älskar att ta bilder, och skapa själva bilden. Så mobil, kamera och lite tekniska prylar ska med.
Ett annat packningstips är att förvara sladdarna i en rull-fodral. 

Normalt brukar jag sticka till Ibiza och runt om på Costa Brava under sommaren, men nu som sagt så  vaknade "den Grekiska drömmen" upp, och jag börjar leta inspiration.

Pinfärsk  bläckfisk  är en vanlig syn...




Även den grekiska maten ser jag fram emot, färsk fisk...







...härliga grönsaker, fetaost, Tzatsiki, Gyros...









...Souvlaki, Saganaki, Dolmahtakia...




...och grekiska underbara oliver m.m MUMS!!




Jag har ännu inte bestämt vart eller vilka öar vi ska sticka till, men jag är väldigt nyfiken på ögruppen "Sporaderna" som är grönare, än de öarna mer söderut, och lite inspirerad har jag blivit av "Mamma Mia öarna# Skiathos och Skopelos 



Men som sagt, drömmandet, planerandet är halva nöjet, så jag fortsätter njuta av att smida min Greklandsdrömmar. 

bilder:Pinterest

Kommentarer